married

Daisypath Anniversary tickers

wrote

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 11, 2011

aRtis - suk3 k3 x?

MALAYSIA - sejak ribuan tahun dahulu, golongan artis ni sudah lama wujud. Ia ada di setiap pelosok negara. Tidak terkecuali MALAYSIA. rasanya semua kenal dan tahu apa itu artis....benarkan saya memberi makna mengikut andaian dan fahaman saya, boleh?

ARTIS -
  • seorang yang melibatkan diri mereka secara ketidakpaksaan dalam bidang seni.
  • tidak kisah la seni mempertahankan diri, seni lukis, seni warna, seni nyanyian & lakonan.
  • mendapat income dari penglibatan tersebut dan menjadi public figure.
ok...disini saya ingin mengkritik kepada artis lakonan & nyanyian, kerana mereka sering mendapat pihak media<----- 1 & 2 (sila click) (demi untuk mendapat sesuap nasik) nota kaki - saya x suke media yang membuat, menambah dan menolak cerita-cerita demi membuat artikel mereka POPULAR ------ end
okay, saya cuba tidak menjadi emosi..

kesemua artis & kebanyakkan artis tidak menutup aurat@menunjukkan sebahagian badan dan boleh dikategorikan separuh bo**l.....adakah mereka tidak malu mereka dipertontonkan @ dipertontoni di khalayak ramai? ibarat 'pela**r boleh juga dikatakan kerana selepas mereka membuat show dan dipertontonkan..ramai bapak2 ayam atau boleh dikategorikan sebagai producer, pengarah yang tidak kurang hebatnya seperti mereka...akan melamar untuk sign agreement dan harga telah ditetapkan...service bebayar ok?

o.k or k.o? macam abes2 kritik2 jek ni..so sorry...tapi aku cume x suke...what it happent in front of my eye....no worries...back2....

here-in deep in my heart say....& asking about what will happent to them in AKHIRAT...even aku pon x sesempura.,tapi ARTIS yang aku cakap ni, its macam sengaja nak bekerja seperti itu. mereka boleh elak, dan para pemimpin khususnya, boleh mengambil tindakan apa yang sepatutnya..
bangga kah mereka?
kayakah mereka?
riak kah mereka?
baikkah mereka?
ISLAM kah mereka?

siapa mahu jawab????

aku tak nak masuk + .... aku cume cakap depend on my heart jekk..jangan salahkan ain...dia tak bersalah..dia juga manusia biasa...wokey! _3nd_

4 comments:

mie said...

boleh la..
sebagai penghibur...

n.u.r.u.l.a.i.n said...

bleh ke?
x bleh la.....

ch!natsu said...

hmm xtaula nak ckp cmne..
but tuela.. smtimes kte tau bnda tuh salah tp tetap jgk nak wat..
anggp jerla hati diorg xtrbuka lagi.. huhu..

n.u.r.u.l.a.i.n said...

chinatsu - tol gak...tp x kn dorang x nmpk lg?hurmm...
pastu..org2 kt malaysia ni ikut sume nk jd mcm tu...maju ke cmtu? :)